Víkendové koncerty Marie Solozobové a souboru Schola Gregoriana Pragensis

MHF Český Krumlov 2017, Maria Solozobova /housle/, SOČR, Místo koncertu: zámecká jízdárna; foto: Libor Sváček

Na programu sobotního koncertu byla díla skladatelů Brahmse, Mendelssohna a Dvořáka. Druhé číslo večera Mendelssohnův Koncert pro housle a orchestr e moll, typický svou svěžestí, melodičností a pomyslnou lehkostí, provedla ruská houslistka Maria Solozobova. „Jsem nesmírně šťastná, že jsem zde na festivalu mohla vystoupit. Mendelssohnův houslový koncert jsem zvolila proto, že do celkového programu krásně zapadá. Je to taková prosluněná hudba, publikum ho má rádo a k festivalovému letnímu večeru, jako je tento, se hodí. Atmosféra koncertu byla velmi příjemná, zdejší publikum mi dalo pocítit přízeň. Se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu jsem spolupracovala poprvé a společnou hru jsem si moc užila. A když k tomu přičtu až dech beroucí krásu města Český Krumlov, prvotřídní organizaci festivalu, co víc si přát.“ Houslistku doprovodil Symfonický orchestr Českého rozhlasu, rezidenční těleso festivalu, do jehož čela stanul nizozemský dirigent Conrad van Alphen. S rozhlasovými symfoniky nejprve uvedl Brahmsovu Akademickou slavnostní předehru c moll op. 80, která vrcholí citací známé studentské písně Gaudeamus igitur. Finále koncertu bylo zadáno pro Antonína Dvořáka. Jeho Osmá symfonie G dur je dílem radosti, pozitivních pocitů a životní pohody, tedy kompozicí, která tolik sluší letnímu večeru prožitému ve festivalové atmosféře. „Dnešním koncertem mi skončila letošní sezóna a musím říci, že s Dvořákem v podání Symfonického orchestru Českého rozhlasu to byla krásná tečka. Jsem nadšený také z úrovně festivalu i z toho, v jakých překrásných historických kulisách města se koná,“ dodal dirigent van Alphen.

MHF Český Krumlov 2017, Schola Gregoriana Pragensis v kostele Božího Těla a Panny Marie Bolestné. Foto: Libor Sváček, box@fotosvacek.cz

V neděli dopoledne pak festival nabídl koncert souboru Schola Gregoriana Pragensis, který představil hudbu nejslavnějšího skladatele 14. století Guillauma de Machauta. „Prostor kostela Božího těla a Panny Marie Bolestné známe, párkrát jsme v něm měli příležitost již vystoupit a vždycky do něj znovu moc rádi zavítáme. Řekl bych, že tento kostel je pro druh hudby, kterou provozujeme, ideální. Jeho akustika není příliš dlouhá a je pro polyfonii, která musí počítat s  dozvukem, velmi vstřícná, a také umožní posluchači jakoby se s našimi hlasy spojit. Děkujeme za pozvání a pozorné publikum. Byla pro nás radost být opět součástí festivalu,“ zhodnotil umělecký vedoucí souboru David Eben.

 

Zůstaňte s námi

Sledujte aktuální dění Mezinárodního hudebního festivalu v Českém Krumlově