Festival Krumlov odhaluje vizuální podobu 34. ročníku
14 / 11 / 2024
02 / 08 / 2024
Housle, vibrafon a živá malba. Tak vypadal 1. srpnový večer v krumlovském Egon Schielle Art Centru. Fúzovaly tam múzy. Konkrétně: na housle hrála Ludmila Pavlová, vibrafon rozezvučel Štěpán Hon a pocity z hudby živě přímo na místě zachytil Vladimír Kiseljov.
Netradiční umělecké spojení začalo zvukem houslí v pozadí. Ludmila Pavlová začala hrát ještě před tím, než vstoupila na pódium, kde na ni čekali dva muži. Jeden s vibrafonem, druhý se štětci, barvami a plátnem. Když žena došla před diváky, dostali slovo pánové. A tak to bylo celý večer. Vzešla z něj nejen řada emocí, ale také obraz, který se propíše i do dalšího festivalového života.
Předtím si ještě připomeňme skladby, které během večera nazvaného Fúze v múze zazněly. Byly od estonského skladatele Arva Pärteho (Fratres), perkusionisty a tvůrce Christophera Deana (Hrdliččin sonet), skladatelky a houslistky Grażyny Bacewicz (Polské capriccio), autora hudby pozdního romantismu s prvky impresionismu a polských „lidovek“ Karola Szymanowského (Zarzyjze kuniu), impresionisty Maurice Ravela (Kaddish) a také od krále argentinského tanga Ástora Piazzolly (Historie tanga – výběr). A nechyběl ani teprve dvouletý Úsvit nad močálem od osobnosti soudobé klasiky Martina Kuxe, který se koncertu sám zúčastnil.
Atmosféru vám přiblíží fotografie a v budoucnosti také obraz, který během akce vznikl.