Večer s Antoniem Vivaldim
Letos uplyne 280 let od úmrtí barokního hudebního skladatele, houslového virtuosa a italského kněze Antonia Vivaldiho. Večerem u příležitosti tohoto významného výročí zazní nejen jeho nejznámější dílo, soubor čtyř houslových koncertů Čtvero ročních dob. Soubor složený z předních členů Symfonického orchestru Českého rozhlasu – Nové Pražské Collegium rozhlasových symfoniků pod uměleckým vedoucím Pavlem Sochůrkem během koncertu představí také Vivaldiho symfonickou tvorbu.
Účinkující
Vlastimil Kobrle – housle, Pavel Sochůrek – housle, umělecký vedoucí, Nové Pražské Collegium rozhlasových symfoniků
Program
A. Vivaldi: Symfonie G Dur pro smyčce a basso continuo č.2, RV 146 (Simfonia per archi e basso continuo No.2 RV 146)
1. Allegro
2.Andante
3. Presto
A. Vivaldi: Koncert pro dvoje housle, smyčce a basso continuo a moll, Opus 3, č.8 RV 522, (L´estro armonico: libro II, Opus 3, č. 8), Sólisté: Vlastimil Kobrle, Pavel Sochůrek – housle
1. Allegro
2. Larghetto
3. Allegro
A. Vivaldi: Symfonie C Dur pro smyčce a basso continuo č.1, (Simfonia per archi e basso continuo No. 1)
1. Allegro non troppo
2. Andante
3. Presto
Přestávka
A. Vivaldi: Čtvero ročních dob (ze sbírky 12 koncertů Il cimento dell’armonia e dell’inventione, „Le Quattro Stagioni“) Sólista: Vlastimil Kobrle – housle
Jaro: Allegro, Largo, Allegro
Léto: Allegro non molto, Adagio, Presto
Podzim: Allegro, Adagio, Allegro
Zima: Allegro non molto, Largo, Allegro
Vlastimil Kobrle
V letech 1989-1993 studoval na konzervatoři v Teplicích u prof. Jiřiny Dlouhé. Do roku 1997 byl žákem profesora Václava Snítila na AMU v Praze. Během svého studia se úspěšně zúčastnil několika mezinárodních soutěží (Záhřeb, SRN,“Beethovenův Hradec“) a soutěže konzervatoří ČR. Svá studia ukončil celovečerním houslovým recitálem a též provedením Koncertu pro housle a orchestr D-dur J. Brahmse se Severočeskou filharmonií. Absolvoval mistrovské kursy ve Švýcarsku pod vedením Prof. Alberta Lysyho a kursy komorní hudby v Rakousku u Prof. Schulze. Pět let působil v Sukově komorním orchestru.
Jako koncertní mistr s tímto tělesem absolvoval turné po Německu, Itálii, Španělsku, Holandsku, Japonsku a Číně. V tomto období intenzivně spolupracoval s Josefem Sukem a koncertoval s ním i jako sólista doma i v zahraničí. Od roku 2000 je koncertním mistrem Symfonického orchestru Českého rozhlasu v Praze. V roce 2014 v abonentním cyklu orchestru přednesl v Rudolfinu sólový part houslového koncertu č.2 Bohuslava Martinů. Pravidelně účinkuje jako sólista a leader s komorním souborem Collegiem rozhlasových symfoniků a Prague Classic Orchestra. Od roku 2009 je uměleckým vedoucím Filharmonického komorního orchestru. S ním uskutečnil řadu koncertů v Praze, v Německu a v letech 2011, 2013, 2015 a 2018 velmi úspěšná turné po Japonsku. V roce 2017 nahrál v Dvořákově síni Rudolfina s Fko CD, které vydal Radioservis. V srpnu 2018 též s tělesem debutoval na turné v Jižní Americe (Peru, Argentina a Chile). V Buenos Aires získal dodatečně ocenění za nejlepší zahraniční komorní soubor účinkující v tomto roce.
Nové pražské kolegium rozhlasových symfoniků
Představuje se vám komorní soubor složený z předních členů Symfonického orchestru Českého rozhlasu v Praze. Komorní soubor navazuje na úspěšnou éru Pražského kolegia, které působilo v Čechách i v zahraničí. Uměleckým vedoucím a koncertním mistrem je Pavel Sochůrek, koncertní mistr SOČRu.
Soubor se zapsal svými koncerty do podvědomí posluchačů svojí spoluprací s předními českými i zahraničními sólisty jako např. Václav Hudeček, Bohuslav Matoušek, Jan Mráček jun., Marek Zvolánek a další. Repertoár tvoří většina českých i světových autorů komorní hudby. Cílem komorního orchestru je prosazování české a světové hudby na koncertech i v nahrávacích studiích.
Maškarní sál, zámek
Při vstupu do Maškarního sálu českokrumlovského zámku si budete připadat jako v 18. století, kdy jej vyzdobil Josef Lederer. Během poslechu komorních koncertů můžete obdivovat malby s motivy bavící se aristokratické společnosti uprostřed maškarního reje. Než se sálem se skvělou akustikou rozezní první tony, všimněte si u dveří dvou malovaných zámeckých gardistů držících stráž, kteří na sobě mají slavnostní uniformy připomínající službu zámecké Schwarzenberské gardy. Pokud budete pozorní, můžete spatřit i dveře s krytou chodbou, která vede přímo do knížecí lóže barokního divadla. V Maškarním sále, který je vrcholným dílem rokoka, si koncerty určitě vychutnáte.