Historie festivalu

2024

Téměř 800 umělců včetně Plácida Dominga, víc než 8 000 návštěvníků hlavního programu včetně známých jmen a dalších nejméně 7 200 hostů Festivalové zóny s koncerty, tvůrčími dílnami, besedami s umělci, přednáškami, filmy, cvičením či divadlem. Taková je bilance Mezinárodního hudebního festivalu, který se v Českém Krumlově konal od 12. července do 3. srpna 2024. Během 23 dnů na 33. ročník celkem zavítalo nejméně 16 000 lidí. Uskutečnilo se víc než 40 koncertů na 13 místech, z nichž 3 měla premiéru. Vše v duchu motta Múzy inspirující a tvořícíPocity návštěvníků hudebního svátku? Nadšení! Z toho, že i tradiční akci lze uchopit nově a s čerstvou energií, je možné ukázat skryté talenty a lokace, dají se propojit různé oblasti umění a originálně rozeznít, emocemi rozsvítit město i další oblasti Jihočeského kraje. 

Zobrazit program
2024 -

2023

Více než 30 koncertů 32. ročníku festivalu zaplnilo 12 koncertních míst, z toho 4 zcela premiérově. Zahajovací koncert Francouzská noc přenesl na Letní jízdárnu díla romantismu a impresionismu díky pianistovi Alexanderu Melnikovi, tanečníkům z Les Ballets Bubeníček a účastníkům 1. mistrovských kurzů Bubeníček Ballet Masterclasses. Dalšími vrcholy festivalu se staly koncerty Bernstein Meets Gershwin s hvězdami z newyorské Broadwaye a Viva Espaňa s kytaristou Pablem Aguirre a španělskými pěvci. Sopranistka Simona Šaturová vystoupila na koncertě Il Boemo & Wranitzky, kde zazněla také obnovená premiéra baletu Lesní dívka Pavla Vranického. Na komorních koncertech vystoupilo mj. Smetanovo Trio a Josef Špaček s Miroslavem Sekerou. Svět klasické hudby přiblížil koncert NEvážná klasika, kterým rodiče i děti provedl Jan Budař. Festival korunovaly Slavné operní sbory a Carmina Burana s Českým filharmonickým sborem Brno a vynikajícími sólisty Adrianou Kučerovou, Anthonym Gregorym a Borisem Prýglem.

Zobrazit program
2023 -

2022

Zahajovací koncert 31. ročníku se po více než čtvrt století vrátil na jezírko v zámecké zahradě. Na přírodním ostrůvku festival otevřela Händelova Vodní hudba a Hudba k ohňostroji. Do vodní říše diváky vrátil i závěrečný koncert Operní gala v Pivovarské zahradě. Sólisté Boris Prýgl, Jana Šrejma Kačírková a Pavel Černoch ho završili závěrečnou scénou z Rusalky Antonína Dvořáka. Festival celkem nabídl 15 koncertů, které diváky zavedly do 9 magických lokací : historických sálů, opulentního barokního či poničeného románského kostela a také na koncerty pod širým nebem, se siluetou Českého Krumlova v pozadí. Festivalová zóna v Klášterní zahradě navíc hostila na 30 dalších koncertů a doprovodných aktivit. Spolu s hlavním programem ji navštívilo přibližně 10 000 diváků.  

Zobrazit program
2022 -

2021

Jubilejní 30. ročník festivalu se již po druhé v řadě konal za výjimečných okolností v září.  I přes stále složitou pandemickou situaci dostál své tradici a přivedl do Čech hned několik zvučných jmen mezinárodní hudební scény. Po 10 letech se do Českého Krumlova vrátila operní hvězda světového formátu maestro Plácido Domingo, který svým koncertem se sopranistkou Adrianou Kučerovou a mezzosopranistkou Štěpánkou Pučálkovou festival velkolepě zahájil. Plejádu nejvýznamnějších operních pěvců současnosti korunoval svým koncertem v Zámecké jízdárně Adam Plachetka. Závěr festivalu patřil fenomenální španělské houslistce Leticii Moreno a Houslovému koncertu a moll Antonína Dvořáka, od jehož narození uplynulo právě 180 let. Letošní novinkou bylo otevření Festivalové zóny, která od srpna hostila diváky a širokou veřejnost. Během 6 týdnů nabídla mnoho aktivit jako malování, letní kino, koncerty, venkovní hry aj. Po dobu festivalu navštívilo zónu a další doprovodné akce více než 16 000 diváků. Tento rok také vznikl o festivalu dokument a kniha ilustrující jeho 30letou historii.

Zobrazit program
2021 -

2020

Koronavirová pandemie – to si vybaví nejspíš všichni, když se řekne rok 2020. Festival se poprvé ve své dlouhé historii nekonal ve svém tradičním letním termínu, ale byl přesunut na podzim. Kvůli komplikované situaci nemohli na 29. ročník festivalu dorazit zahraniční umělci, a proto vzniklo motto „Český Krumlov s českými umělci“. Původní dramaturgie se změnila v ryze českou. Festival vyvrcholil koncertem klavíristy Iva Kahánka a České filharmonie pod taktovkou Semjona Byčkova, Festival si nemohl lepší zakončení přát. Česká filharmonie na něm zahrála po dlouhých 16 letech.

2020 -

2019

Hned na úvod festivalu se návštěvníci prostřednictvím hudby, tance, umění iluminace a dalších efektů přenesli do doby Ludvíka XIV. Zahajovací galavečer u barokní fontány s názvem Venuše a živly představil zábavu, které se sám Ludvík XIV. aktivně účastnil jako tanečník. Diváci byli svědky skutečného tance Krále Slunce, který během 126 vteřin na hudbu Jeana-Baptisty Lullyho změnil 246 tanečních poloh v kopii kostýmu, v němž sám panovník tančil. Svým koncertem nadchl diváky vokální soubor Take 6. Projektem Michael Jackson Symphony vzdal festival poctu Michaelu Jacksonovi.

2019 -

2018

Sedmadvacátý ročník přinesl několik novinek. První večer se nesl v duchu hudební obrazové férie, kdy se na letní jízdárně zámecké zahrady odehrál Festive Overture – představení všeho, co se na festivalu během jeho trvání odehrálo. Návštěvníci měli možnost poslechnout si světové hvězdy jako jsou tenorista Piotr Beczała, sopranistka Sondra Radvanovsky, violoncellista Boris Andrianov nebo klavírista Javier Perianes. Stoleté výročí vzniku Československa připomněl večer věnovaný československé kultuře. Velký úspěch měl také swingový večer ve stylu Las Vegas, na němž excelovali zpěvák Jan Smigmator a Big Band Felixe Slováčka. V rámci tohoto ročníku začala spolupráce se ZUŠ Jaroslava Ježka pro nevidomé, kterou festival od té doby každý rok finančně podporuje.

2018 -

2017

Festival roku 2017 začal koncertem rumunské sopranistky Angely Gheorghiu a mexického pěvce Ramóna Vargase za doprovodu orchestru Prague Philharmonia. Koncert však ovlivnila bouřka, a proto nemohl být dokončen. Šestadvacátý ročník byl nabitý světoznámými umělci klasické hudby. Publikum okouzlili sopranistka Marcela Cerno, violoncellista Misha Maisky, klavíristka Shiran Wang, houslista Bohuslav Matoušek, houslista a dirigent Julian Rachlin nebo violistka a houslistka Sarah McElravy. Skvělý zážitek návštěvníkům přinesl EURORADIO Folk Festival. Díky spolupráci s Českým rozhlasem zavítal na českokrumlovský festival s třicítkou kapel. Festival byl zakončen slavností s názvem Noc barokních mistrů za doprovodu Barocco sempre giovane se sólovým trumpetistou Markem Zvolánkem.

2017 -

2016

Festival oslavil své čtvrtstoletí, během kterého si vydobyl přední místo mezi festivaly klasické hudby v tuzemsku i v zahraničí. Během pětadvacátého ročníku se opět představila celá řada výjimečných umělců v čele s hlavní hvězdou, tenoristou Juanem Diegem Flórezem, který festival zahájil operním galakoncertem. Tomu předcházel festivalový prolog k oslavám pětadvacátého jubilea – hudebně-obrazová fantazie s názvem Vivat festival! konající se na jižních zámeckých terasách. Návštěvníci mohli z protějších břehů a mostů obdivovat videomapping či vodní vějíř, na který se promítaly hvězdy, které na festivalu dosud vystoupily.

2016 -

2015

Hlavní hvězdou roku 2015 byla světoznámá jihokorejská koloraturní sopranistka Sumi Jo, která operním recitálem spolu s italským tenoristou Danilo Formaggiou zahájila již čtyřiadvacátý ročník festivalu. Českým Krumlovem se nesly také nesmrtelné písně z filmů o Jamesi Bondovi a světoznámé muzikálové melodie v podání zpěváků a dirigenta z newyorské Broadwaye. Úspěch měl i recitál jednoho z významných českých kytaristů současnosti Lubomíra Brabce nebo již tradiční národní večer. Tentokrát se „cestovalo“ na Kubu za doprovodu trumpetisty Jorgeho Vistela.

2015 -

2014

Rok 2014 byl vyhlášen Rokem české hudby. 23. ročník festivalu se proto zaměřil na českou hudbu, aniž by opomíjel vynikající světovou produkci. Hlavní tváří a hvězdou festivalu se stal jeden z nejlepších světových tenoristů Jonas Kaufmann. Během večera odehrávajícího se na vyprodaném parkovišti, zazněl Puccini, Verdi nebo Bizet. Jak už se stalo tradicí festivalu, jeden z večerů patřil kultuře a gastronomii některé země či regionu. A kterou jinou zemi představit u příležitosti Roku české hudby než právě Česko? Tradiční hudbu zastoupily soubory Jižani, Mladá dudácká muzika a Cimbálová muzika Jiřího Janouška, moderní hudba byla v podání kapely B-Side Band s Vojtěchem Dykem a Big Bandu Gustava Broma se sólisty. Velkolepý závěr festivalu patřil opernímu galakoncertu v podání hvězd Velkého divadla v Moskvě. Jeho přední sólisté Makvala Kasrashvili, Anna Aglatova, Svetlana Shilova či Oleg Kulko představili ruský, ale i italský a francouzský operní repertoár. Doprovodila je zlínská Filharmonie Bohuslava Martinů pod taktovkou Leoše Svárovského.

2014 -

2013

Tváří dvaadvacátého ročníku byla lotyšská mezzosopranistka Elīna Garanča, která festival zahájila operními áriemi a písněmi ruských či francouzských klasiků předminulého století. Dalšími hvězdami se stali jihokorejský klavírní virtuos Kun Woo Paik, náš úspěšný basbarytonista Adam Plachetka anebo bulharská houslistka Albena Danailova, první koncertní mistryně v dějinách orchestru Vídeňské státní opery a Vídeňských filharmoniků. K velkým událostem se zařadil i gratulační koncert k pětadvacátému výročí vzniku skupiny Čechomor nebo v minulém roce odložený koncert The Queen Symphony.

2013 -

2012

Festival vstoupil do své třetí dekády koncertem světového barytonisty, sólisty Metropolitní opery Dmitrije Hvorostovského. V roce 2012 přijal pozvání přední český houslista Václav Hudeček, kterému festival uspořádal gratulační koncert k jeho životnímu jubileu. Popřát mu přijel například houslista Valerij Oistrach. Milovníci hry na klavír s nadšením v Zámecké jízdárně přivítali Konstantina Scherbakova. Kvůli nepříznivému počasí se však nemohl jeden ze sedmnácti koncertů uskutečnit. Velkolepé koncertní představení ikonické The Queen Symphony překazil silný přívalový déšť. Na festival dorazili i The Tenors – čtyři kanadští tenoři, kteří si publikum získali směsí klasiky a soudobého popu.

2012 -

2011

Své dvacetiletí oslavil festival přehlídkou světoznámých jmen. Vedle špičkových umělců jako je violoncellista Mischa Maisky, trumpetista Arturo Sandoval nebo tenorista Ramón Vargas a José Cura vystoupil poprvé legendární tenorista Plácido Domingo. Koncert se konal na parkovišti u Vltavy a poslechlo si ho neuvěřitelných sedm tisíc diváků. V roce 2011 došlo i k největší společné produkci s Jihočeským divadlem. Před otáčivým hledištěm měla premiéru Leocanvallova opera Komedianti. Hlavní úlohu ztvárnil José Cura. Již tradičně se u diváku těšil velké oblibě národní večer, tentokrát slovenský. Spolu s kapelou Lúčnica vystoupil Miro Žbirka.

2011 -

2010

Na festival poprvé dorazil charismatický argentinský tenorista José Cura, který jedinečně interpretoval árie italských operních mistrů Giuseppe Verdiho či Giacoma Pucciniho. V tomto roce festival opět zařadil do programu Otáčivé hlediště, které rozezněla Mozartova opera Don Giovanni v režie Jiřího Menzela. Na devatenáctém ročníku vystoupil světově proslulý soubor Kremerata Baltica s houslistou Gidonem Kremerem. A nechyběly ani koncerty jiných žánrů. Krumlovské podium podruhé přivítalo jazzového trumpetistu Jamese Morrisona a i přes nepřízeň počasí se konal koncert z cyklu Noc na Brodwayi v podání trojice zpěváků přímo z newyorské Broadwaye. Velký úspěch zaznamenal nejžádanější projekt Pavla Šporcla s cikánskou cimbálovou kapelou Gipsy Way Ensemble či mexický večer.

2010 -

2009

V roce 2009 oslavilo město Český Krumlov 750 let od svého založení, a proto bylo na osmnáctém ročníku znovu uvedeno úspěšné dílo Vodní hudba pro Český Krumlov od F. X. Thuriho. V minulých letech mělo každé jeho provedení u návštěvníku velký úspěch. Ten měl i koncert jedné z nejlepších sopranistek na světě a držitelky několika cen Grammy Renée Fleming. Její vystoupení v Pivovarské zahradě si nenechal ujít ani exprezident Václav Havel. Součástí programu osmnáctého ročníku byl také koncert Karla Gotta, který se na festivalu představil poprvé. Jeho partnerkou na pódiu byla Eva Urbanová, která rovněž zazpívala před Otáčivým hledištěm ve Dvořákově Rusalce, tentokrát v mezinárodní koprodukci.

2009 -

2008

Sedmnáctý ročník festivalu začal velkolepou scénografií. Z postupně se rozvíjejícího květu vstoupila na jeviště kontraaltistka Alison Bolshoi a spolu s dalšími sólisty a Pražskou komorní filharmonií pod taktovkou Daniela Raiskina zazpívala slavné árie na téma Láska a smrt. V Zámecké jízdárně vystoupila vynikající klarinetistka Sharon Kam za doprovodu Severočeské filharmonie Teplice pod taktovkou Charlese Oliviera-Munroe. Ani v roce 2008 na festivalu nechyběly koncerty jiného žánru. Historicky poprvé se uskutečnila Noc na Broadwayi s americkými sólisty, do Krumlova zavítali držitelé filmového Oscara, Markéta Irglová a Glen Hansard nebo legenda jazzové trubky Bobby Shew.

2008 -

2007

Festival v roce 2007 svou návštěvou poctily hvězdy účinkující v New Yorku. Sólisté Metropolitní opery Tracy Dahl, Daniel Bubeck a Richard Zeller o prvním festivalovém večeru představili kantátu Carla Orfa Carmina Burana. Také jinožánrový koncert byl v režii umělců z New Yorku – jazzového vokálního kvartetu New York Voices, držitelů cen Grammy. Po více než pěti týdnech se festival rozloučil operním galakoncertem, poprvé provedeném na Otáčivém hledišti v zámecké zahradě. V hlavních rolích vystoupili opět sólisté Metropolitní opery v New Yorku a milánské La Scaly Jeanine Thames, Annamaria Popescu a Allan Glasman, kteří přednesli světové operní árie.

2007 -

2006

Festival oslavil své patnácté narozeniny opravdu pestrým programem. Jednou z hlavních hvězd byl dirigent Maxim Šostakovič, syn světoznámého skladatele Dmitrije Šostakoviče, pod jehož taktovkou zahrál klavírista Jeong-Won Kim a Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Důležitou událostí roku 2006 bylo vůbec první festivalové představení v zámeckém barokním divadle. Během večera v barokním aranžmá zazněla Pergolesiho opera La serva padrona v podání barokního hudebního a tanečního souboru Collegium Marianum.

2006 -

2005

Každý rok zavítají na festival do Českého Krumlova hvězdy světového formátu. Nejinak tomu bylo i v roce 2005. Zahajovací koncert patřil lotyšskému violoncellistovi Mishovi Maiskému a korejské houslistce Min-Jung Suh. Jiný hudební žánr reprezentovala světová jazzová legenda – trumpetista Maynard Ferguson, dále jedna z prvních českých folkových kapel Spiritual kvintet, jedinečný kytarista Štěpán Rak nebo legendární skupina Elán. Poprvé se uskutečnil národní večer, který je od té doby tradicí dodnes. Každý rok tak festival představuje kulturu jiné země včetně její typické gastronomie. V rámci čtrnáctého ročníku se Pivovarská zahrada proměnila v nespoutané Španělsko.

2005 -

2004

Ročník 2004 proběhl ve znamení několika historických premiér. Festival trval poprvé šest týdnů, které byly nabité zahraničními i tuzemskými hvězdami. Poprvé do Českého Krumlova zavítal australský jazzový trumpetista a skladatel James Morrison, autor úvodní skladby Olympijských her v Sydney 2000. Poprvé se uskutečnil koncert v Pivovarské zahradě a čest zahájit tuto tradici připadla skupině Čechomor. Také se poprvé odehrál koncert ve výjimečném Egon Schiele Art Centru. U příležitosti třináctého ročníku vznikl rovněž projekt barokních nocí.

2004 -

2003

12. ročník festivalu začal velkolepě netradiční audiovizuální kompozicí Sny a vášně. Zážitek z inspirativní hudby Berliozovy Fantastické symfonie skvěle doplnily divadelní prvky, ohňostroj i majestátní střílení z děl v zámecké zahradě. Dalším z exteriéru s unikátní atmosférou, který festival v roce 2003 nabídl, bylo druhé nádvoří. Rozezněly se jím nejznámější Dvořákovy, Pucciniho a Verdiho skladby v podání zpěváků newyorské Metropolitní opery. Na galakoncertu zazářily Eva Urbanová, Youngok Shin a Janice Taylor v doprovodu Orchestru Národního divadla v Praze. Ani v tomto roce nesměl chybět koncert jiného žánru. Večer s názvem Ozvuky folklóru v podání kapely Hradišťan s Jiřím Pavlicou, nabídl netradiční kombinaci zámeckých jižních zahrad a lidové hudby.

2003 -

2002

Léto roku 2002 nebylo nakloněno nejen festivalu, ale především městu Český Krumlov. Po několika koncertech a vydatném dešti město zasáhla katastrofální povodeň. Byli jsme nuceni festival přerušit a nebylo jisté, zda bude pokračovat. Pět z původně plánovaných devatenácti koncertů jsme neodehráli. Počasí se však umoudřilo, voda opadla a posledních pár koncertů se mohlo uskutečnit. Závěr festivalu patřil čínské houslistce Bin Huang a České filharmonii pod vedením dirigenta Vladimíra Válka. Tito umělci se vzdali honorářů ve prospěch města, svými finančními prostředky se k nim připojily i přítomné firmy a samozřejmě také festival. Ten věnoval občanům Českého Krumlova žijícím v nejpostiženější ulici Parkán výtěžek ze vstupného závěrečného koncertu.

2002 -

2001

Festival se dočkal svých prvních kulatých narozenin. V úvodu festivalu měla zaznít Vodní hudba pro Český Krumlov od F. X. Thuriho. Bohužel před koncertem přišla obrovská bouřka, padaly kroupy, a proto se návštěvníci díla psaného jako pocta Českému Krumlovu, nedočkali. V tomto roce se poprvé do programu dostal i jiný hudební žánr – muzikál. Zámeckým nádvořím se rozezněly nejznámější muzikálové melodie v podání Lucie Bílé a kubánského tenoristy Moisese Parkera za doprovodu Českého národního symfonického orchestru pod taktovkou Leoše Svárovského. Začala tak tradice obohatit program jinými hudebními žánry, která trvá dodnes.

2001 -

2000

Milénium přineslo třiadvacet představení a více než 630 umělců, mimo jiné zazářili sólistka Metropolitní opery v New Yorku Olga Makarina, slovenský basista Peter Mikuláš nebo čínská houslistka Bin Huang. Rok 2000 představil i dramaturgické lahůdky v podobě novodobých premiér a novinku – operní představení na Otáčivém hledišti v zámeckém parku (Don Giovanni ve spolupráci s Jihočeským divadlem).

2000 -

1999

Osmý ročník festivalu se prodloužil na celé tři týdny. Zahajovací koncert se poprvé odehrál v zámeckém parku pod barokní fontánou. Scéna v podobě rozházené obří partitury sklidila neuvěřitelný ohlas, stejně jako výkony Pražských komorních sólistů s dirigentem Martinem Haselböckem. Zahradní slavnost, která následovala po koncertě, zatím nemá v historii letních koncertů obdoby. Tři festivalové koncerty se konaly i mimo Český Krumlov, a to v sakrálních prostorách – ve Vyšším Brodě, Zlatě Koruně a v Kájově.

1999 -

1998

Dominantním koncertním prostorem sedmého ročníku se stalo čerstvě zrekonstruované druhé nádvoří zámku. Zahajovací koncert zde otevřel Orchestr Státní opery Praha s dirigentem Jiřím Stárkem a Pražský filharmonický sbor se slavnou skladba Carla Orffa Carmina Burana. Při závěrečném večeru zaznělo Verdiho Rekviem. Když se koncert blížil ke konci, začalo lehce poprchávat. Příroda však chtěla festival uzavřít s grácií, a proto se naplno rozpršelo až s posledním tónem skladby.

1998 -

1997

Kdybyste večer 9. srpna roku 1997 procházeli českokrumlovským náměstím Svornosti, měli byste pocit, že jste se ocitli uprostřed Itálie. Náměstím zněly v rámci „Italské noci“ nejkrásnější operní árie Pucciniho, Verdiho, Leoncavalla a dalších italských skladatelů. V podání Evy Urbanové, Moniky Brychtové, Antonia Salvadori a Gianfranca Cécchele a Orchestru Státní opery Praha pod taktovkou dirigenta Filippa Zigante se jednalo o nezapomenutelný a emotivní zážitek. Koncert díky přenosu České televize a italské televizní stanice, které prodaly vysílací práva do celého světa, vidělo půl miliardy lidí.

1997 -

1996

Půlkulaté výročí festivalu si zasloužilo dechberoucí zážitek – koncert na jižních terasách zámeckých zahrad vypínajících se vysoko nad Vltavou i Českým Krumlovem samotným. Návštěvníci si mohli vychutnat magickou atmosféru, mihotající se světla, šumění řeky… A to vše při poslechu výjimečného vokálně-instrumentálního díla skladatele Františka Xavera Thuriho „Vodní hudba pro Český Krumlov“, které vzniklo na přání festivalu jako pocta městu a jeho překrásným dějinám. Netradičního zahajovacího koncertu se zúčastnil tehdejší britský velvyslanec Sir Michael Burton, který pronesl: „Jsem rád, že po Londýně má svou Vodní hudbu i Český Krumlov“. Zajímavostí je, že část prologu Thuriho díla používá českokrumlovský festival do teď jako svou znělku.

1996 -

1995

Po úspěšném třetím ročníku se trvání festivalu prodloužilo na úctyhodných šestnáct dní. Zahájení se ujal jeden z nejprestižnějších evropských komorních orchestrů – Solistes Européens du Luxembourg. Mezi vrcholné zážitky patřily i výkony Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK nebo světoznámého Talichova kvarteta. Do programu byla zařazena i Vodní hudba G. F. Telemanna, která se nemohla odehrát jinde než v přírodě – znovu uprostřed jezírka v zámecké zahradě, tento rok však s novou scénografií. Opět šlo o unikátní podívanou, kterou přenášela nejen Česká televize, ale i Český rozhlas.

1995 -

1994

Třetí ročník přinesl hned ve svém úvodu 1 500 divákům nezapomenutelný zážitek. Uprostřed jezírka v zámecké zahradě představili Virtuosi di Praga a Pražští komorní sólisté pod taktovkou nizozemského dirigenta Andrewa Mogrelia Vodní hudbu a Hudbu k ohňostroji od G. F. Händela. Díky České televizi a japonské televizní společnosti NHK tento unikátní koncert sledovaly stamilióny diváků, což přineslo obrovské zvýšení zájmu o festival nejen u nás, ale v celém světě. Závěr festivalu patřil České filharmonii a definitivně potvrdil, že se festival zařadí k významným tuzemským akcím tohoto typu.

1994 -

1993

V roce 1993, který přinesl druhý ročník festivalu, se do Českého Krumlova sjeli významní umělci a soubory – mimo jiné Dagmar Pecková, Ivan Kusnjer, Ivan Ženatý nebo Stuttgartský komorní orchestr. Návštěvníci koncertů si mohli opět vychutnávat hudbu v prostředí, kam se běžně turisté nedostanou, a to Zámeckou jízdárnu, renesanční chodbu a Zrcadlový sál zámku nebo klášter Minoritů. Lidé byli z objevování nových prostor, které dokreslují nezapomenutelný hudební zážitek, nadšení. Podnítili tak v organizátorech myšlenku o pravidelném zařazení nových koncertních míst, jejichž rozmanitost dodnes festival charakterizuje.

1993 -

1992

Psal se rok 1992, když se v Českém Krumlově se odehrály dvě významné události. Město se zapsalo na Seznam světového kulturního dědictví UNESCO a uskutečnil se první ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov. Žádné začátky ale nejsou snadné. A tak na něj pamětníci mohou vzpomínat jako na skromnější přehlídku hudby, která trvala šest dní. Díky přímým televizním a rozhlasovým přenosům si mohli koncerty užít i diváci tehdejší Československé televize a posluchači Československého rozhlasu. Zajímavostí je, že má festival od té doby stále stejného prezidenta, a to Jaromíra Boháče, který festival založil spolu se svými kolegy.

1992 -

Generální partner

Hlavní partneři

Oficiální partneři

Festival se koná za laskavé podpory