Datum konání
22 / 07 / 2026 - Středa 19:30
Místo konání
Koncertní řada
Pavel Haas Quartet
Dialog tradice a moderny v české kvartetní tvorbě. Dvořákova klasická forma a Haasova expresivní avantgarda v podání nejuznávanějšího souboru Pavel Haas Quartet. Kvarteto proslulé barvou svého zvuku zahraje v komorní atmosféře Maškarního sálu.
Tento koncert je součástí balíčku Festivalové středy, který zahrnuje hned tři koncerty:
-
-
-
- Pavel Haas Quartet, 22.7. 19:30, Maškarní sál Český Krumlov
- Paganini project: Vodička / Steidl, 29.7. 20:00, Psychiatrická léčebna Červený dvůr
- Katta / Přírodní chrám, 5.8. 21:00, Kuklov – přírodní chrám
-
-
Účinkující
Pavel Haas Quartet
Veronika Jarůšková - housle
Marek Zwiebel - housle
Šimon Truszka - viola
Peter Jarůšek - violoncello
Program
Antonín Dvořák: Smyčcový kvartet C-dur, op. 61
----pauza----
Pavel Haas: Smyčcový kvartet č. 2 „Z Opičích hor“
Pavel Haas Quartet
Pavel Haas Quartet patří k nejvýznamnějším smyčcovým kvartetům současnosti, ceněn pro výrazovou intenzitu, barevnost zvuku a mimořádnou souhru. Je držitelem pěti Gramophone Awards, včetně Recording of the Year 2011. Soubor pravidelně vystupuje v předních světových sálech, mj. Wigmore Hall, Musikverein, Concertgebouw, Philharmonie de Paris, Elbphilharmonie či Carnegie Hall. V sezoně 2025/2026 se vrací do Musikvereinu, Philharmonie de Paris (Pierre Boulez Saal) či Wigmore Hall a absolvuje turné v Asii a Severní Americe. Kvarteto je velvyslancem Roku české hudby 2024 a v letech 2025–2027 působí jako rezident festivalu Smetanova Litomyšl. Exkluzivně natáčí pro Supraphon; v září 2025 vydalo album se smyčcovými kvartety Bohuslava Martinů. Soubor vznikl v roce 2002, studoval u Milana Škampy a nese jméno skladatele Pavla Haase. Hraje ve složení: Veronika Jarůšková, Marek Zwiebel, Šimon Truszka, Peter Jarůšek.
Antonín Procházka
Antonín Procházka je hráč na bicí nástroje, skladatel, improvizátor, foley artist a pedagog Hudební fakulty AMU v Praze. Působí napříč žánry – v předních orchestrech (ČF, FOK, SOČR, PKF), ansámblech soudobé hudby (BERG, PMP), jazzových a indie-popových projektech (Hele Wāwae, teepee) i v improvizaci. Vystupuje jako vibrafonový sólista, lektor muzikoterapeutických workshopů České filharmonie a jeho ruchy zní v mezinárodně oceňovaných filmech. Jeho styl spojuje cit pro tradici s inovativním přístupem. V rámci doktorandského studia na HAMU se zabývá fenoménem talking drums západní Afriky; v ghanské Akkře spolupracoval s Ghana Dance Ensemble a University of Ghana. Zkušenosti z pobytu zúročuje v praxi i výuce. Založil Obroni Ensemble – experimentální laboratoř propojující africké bubnování s moderním jazzem a improvizací.
Maškarní sál, zámek
Při vstupu do Maškarního sálu českokrumlovského zámku si budete připadat jako v 18. století, kdy jej vyzdobil Josef Lederer. Během poslechu komorních koncertů můžete obdivovat malby s motivy bavící se aristokratické společnosti uprostřed maškarního reje. Než se sálem se skvělou akustikou rozezní první tony, všimněte si u dveří dvou malovaných zámeckých gardistů držících stráž, kteří na sobě mají slavnostní uniformy připomínající službu zámecké Schwarzenberské gardy. Pokud budete pozorní, můžete spatřit i dveře s krytou chodbou, která vede přímo do knížecí lóže barokního divadla. V Maškarním sále, který je vrcholným dílem rokoka, si koncerty určitě vychutnáte.